bertasf

bertasf

bertasf

bertasf

bertasf

  • ۰
  • ۰

یکی از چالش های بزرگ برای همه ما یافتن راه هایی برای صرفه جویی و پس انداز کردن پولمان است که یکی از بهترین راه ها برای این کار کمتر خرج کردن یا به بیان بهتر بهینه خرج کردن است . راه های کوچک فراوانی وجود دارند که می توانیم با استفاده از آن ها هزینه ها را کاهش دهیم و پس اندازهای کوچکی را کنار بگذاریم . در ادامه مقاله برخی از روش های کاربردی برای صرفه جویی هزینه ها بیان شده است .

 

به دنبال مصارف پنهان بگردید
چطور است که از تماس های راه دور صرف نظر کنید یا می توانید از تخفیف ها و بسته های اپراتور های مختلف استفاده کنید یا در ساعتی غیر از اوج مصرف استفاده کنید ؟ آیا می توانید از پول عضویت باشگاه صرف نظر کنید و به جای آن می توانید پیاده روی کنید و بدوید . شاید بتوانید تنها یک اتومبیل برای همه خانواده داشته باشید و در هزینه بنزین ، بیمه و نگهداری اتومبیل صرفه جویی کنید .

 

تهیه فهرست برای خرید کردن
فهرستی از نیازها و خرید های خود تهیه کنید که هنگام خرید کردن ، خرید های یکدفعه ای و بدون برنامه ریزی پیش نیاید . در نتیجه قبل از خروج از خانه نگاهی به اقلامی بیندازید که در منزل دارید و فقط مواردی را در فهرست یادداشت کنید که برای هفته جاری به آن ها نیاز دارید . در نتیجه این شیوه کمک می کند از خرید بیهوده پرهیز کنید و اسراف نکنید .

 

از فروش فوق العاده فروشگاه ها استفاده کنید
در انتهای هر فصل بسیاری از فروشگاه های بزرگ اقلام خود را زیر قیمت عرضه می کنند . در این هنگام بهتر است به این فروشگاه مراجعه نمایید و یک خرید عمده داشته باشید و از این طریق می توانید مقداری قابل توجهی پول پس انداز کنید .

 

تحت تاثیر بقیه خرید نکنیم
بیاید دفعه بعدی که هوس کردیم بدون در نظر گرفتن همه جوانب جنس گران قیمتی بخریم . قانون 30 روزه را در ذهنمان مرور کنیم ، این قانون می گوید اگر 30 روز برای خرید چیزی صبر کنید ، در این مدت متوجه می شوید که آیا واقعا به آن نیاز دارید یا خیر ؟

 

کاهش هزینه های پوشاک
شما می توانید به جای خرید لباس های گران قیمت ، تنها با انتخاب رنگ های مناسب ، لباس هایی با برش مناسب که دقیقا اندازه شما باشند با هزینه ای بسیار کمتر ، خوش پوش تر و شیک تر از دوستان برند پوش خود باشید .

 

کاهش هزینه های مواد غذایی
پولتان را برای لذتی بزرگتر شاید خرید خانه یا ماشین پس انداز کنید و الکی برای خوردن غذا در رستوران هدر ندهید . شما می توانید با قیمتی کمتر در خانه غذای رستوران را درست کنید و برای لذت های خود جایگزین های ارزان قیمت تر پیدا کنید .

 

سرگرمی های ارزان تر پیدا کنید
به جای رفتن به تئاتر ، به برنامه های عصرانه بروید یا صبر کنید بعد از اینکه فیلم از روی پرده سینما برداشته شد و دی وی دی آن به بازار آمد ، آن را خریداری کنید . همچنین می توانید به جای بیرون رفتن ، بازی های شبانه با خانواده خود ترتیب دهید یا برای کاهش هزینه هدایا سعی کنید کادو های دسته جمعی تهیه کنید .

 

وسایل بی استفاده را به پول تبدیل کنیم
هر کسی وسایلی دارد که می تواند بفروشد به طور مثال لباس هایی که دیگر نمی پوشیم و فقط در کمد تلنبار شده اند . چنین چیزهایی را می توان از طریق وب سایت های فروش اجناس دسته دو و عرضه و به پول نقد تبدیل کرد و بعد هم آن را پس انداز کنیم تا وسایل واجب را با آن پول بخریم .

تخفیف ها را پس انداز کنیم
تصور کنید قصد خرید یک تلویزیون را داریم و با پرس و جو از آشنایان ، توانسته ایم تلویزیونی بخریم که یک میلیون تومان کمتر از قیمت مورد انتظارمان بوده است . این یک میلیون تومان را که آماده پرداختش بودیم ، پس انداز کنیم و بعد از مدتی از پولی که توانسته اید پس انداز کنید واقعا متعجب خواهید شد .

 

یک درصد بیشتر پس انداز کنیم
اگر تا امروز 100 هزار تومان در ماه پس انداز می کردیم از این به بعد 101 هزار تومان پس انداز کنیم . در نتیجه می توان گفت ما یک درصد بیشتر پس انداز کرده ایم . چنین پس اندازهایی در گذر زمان به رقم های قابل توجهی تبدیل می شوند .

 

این 10 راه کوچک برای پس اندازهای مختصری بودند که در گذر زمان به رقم های بالایی تبدیل می شوند بنابرین سعی کنید از همین حالا این روش ها را در زندگی خود به کار گیرید .
منبع : https://www.heyvagroup.com/

  • ۰۱/۱۰/۲۶
  • brtew hjik

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی